totodesign.pl

Blog tematyczny o aranżacji i dekoracji wnętrz

Dom

Jak dbać o zdrowy sen w okresie sezonowych przeziębień: porady dotyczące wzmocnienia układu odpornościowego

Jak dbać o zdrowy sen w okresie sezonowych przeziębień: porady dotyczące wzmocnienia układu odpornościowego

Nie można ukryć, że gdy nadchodzi sezon jesienno-zimowy, nasza odporność znacznie spada. Niskie temperatury i pogarszająca się pogoda sprawiają, że o wiele łatwiej łapiemy różnego rodzaju infekcje. Czy to możliwe, aby w czasie przeziębienia zapewnić sobie zdrowy sen? Poznaj porady dotyczące wzmocnienia układu odpornościowego!


Relaks i wypoczynek

Nie możemy zapomnieć o tym, że sen to zdecydowanie jedno z najlepszych lekarstw na przeziębienie i różne inne dolegliwości. Gdy śpimy, pozwalamy na zachodzenie bardzo wielu istotnych procesów, nasz organizm się wówczas regeneruje i odnawia. To też moment, kiedy może zacząć walczyć z infekcją. Dlatego regularne wysypianie się jest tak istotne we wzmocnieniu odporności. Bez snu nie możemy liczyć na to, że nasz organizm będzie w stanie poradzić sobie z bakteriami i wirusami. Powinniśmy zatem zatroszczyć się o to, aby nasz wypoczynek był komfortowy i jakościowy. Stwórzmy dla siebie takie warunki, w których będziemy zasypiać bez problemu każdej nocy. Pomoże nam w tym dobrze dopasowany materac, na którym będziemy mogli skutecznie wypocząć. Zwróćmy uwagę na to, aby nie był ani za miękki, ani za twardy. Inaczej nasze mięśnie nie będą miały jak się rozluźnić.

Komfort termiczny

Wraz z nadejściem jesieni, gdy zaczyna robić się coraz zimniej, powinniśmy zacząć bardziej zwracać uwagę na nasz komfort termiczny. Nieodpowiedni ubiór jest bowiem jedną z głównych przyczyn zachorowania. Możemy tego uniknąć, ubierając się zgodnie z pogodą i zaopatrując się w takie ciuchy, które rzeczywiście zapewnią nam ciepło. Szukajmy produktów z naturalnym składem, takim jak wełna, len czy bawełna. Nie zapomnijmy też o dodatkach, takich jak czapka, szalik czy rękawiczki. O komfort termiczny należy zadbać również podczas snu. Dopilnujmy, aby wymienić pościel letnią na zimową – dzięki temu w nocy nie zmarzniemy. Możemy ponadto zainwestować w termofor, który dostarczy nam ciepło miejscowo. Kiedy upewnimy się, że jest nam ciepło, nie będziemy musieli obawiać się problemów ze snem.

Dieta na odporność

Aby nasz organizm mógł prawidłowo funkcjonować, potrzebuje różnych składników odżywczych i witamin. W sezonie jesienno-zimowym zapotrzebowanie na nie staje się jeszcze większe, jako że to właśnie witaminy pomagają we wzmocnieniu odporności. Szczególnie potrzebne są wówczas antyoksydanty oraz probiotyki. Antyoksydanty są odpowiedzialne za zwalczanie wolnych rodników. Znajdziemy je w produktach takich jak marchewka, czarna porzeczka, szpinak, truskawka, cytrusy czy papryka, które są bogate w witaminy A, C oraz E. Probiotyki z kolei dbają o prawidłowe stan flory jelitowej. Musimy pamiętać o tym, że to właśnie na tym poziomie zwalczanych jest wiele niekorzystnych dla nas drobnoustrojów. Probiotyki działają korzystnie na jelita, dlatego warto wprowadzić je do swojej diety. Będą one obecne w takich artykułach jak kiszonki czy jogurty.

Rozgrzewające napoje

Świetnym sposobem na poprawienie odporności jest przygotowanie rozgrzewającego napoju, składającego się z sezonowych dodatków. Coś takiego nie dość, że skutecznie podniesie naszą temperaturę, to jeszcze dostarczy dawki witamin. Wspaniale sprawdzi się między innymi rozgrzewająca herbata z cytryną, pomarańczą, miodem, imbirem oraz laską cynamonu. Oprócz tego możemy przygotować własny napar, na przykład z rozmarynu czy z imbiru, który będzie miał dodatkowe właściwości zdrowotne. Takie napoje możemy wypić wieczorem, przed snem – pomogą nam się skutecznie odprężyć.

Przeziębienie to przykra rzecz, która nie dość, że wywołuje nieprzyjemne dolegliwości i dyskomfort, to jeszcze negatywnie wpływa na jakość naszego snu. Możemy jednak zadbać o siebie i wzmocnić swój układ odpornościowy, aby nie doprowadzić do zarażenia. Odżywiajmy się zdrowo, suplementujmy witaminy i pamiętajmy o wypoczynku, a uda nam się uniknąć infekcji! 
 
 Artykuł powstał we współpracy z SleepingHouse.pl.

Udostępnij